З Києва до ЄС на електромобілі: дорожній звіт

1 Зірка2 Зірки3 Зірки4 Зірки5 Зірок (Ще ніхто не оцінив статтю. Стань першим!)
Loading...
З Києва до ЄС на електромобілі: дорожній звіт

Власник Nissan Leaf Олександр Кравцов поділився з сайтом Electrocars своїми враженнями від поїздки електромобілем з Києва до ЄС та порадами для водіїв, що їхатимуть тим же маршрутом.

Привіт з Ужгорода! Цими днями я, напевно, востаннє їхав на електромобілі з Києва до кордону ЄС без нормальної зарядної інфраструктури. Уже цього року декілька компаній планують побудувати на цьому шляху суперчарджери. Але зараз я цілком насолодився процесом.

[fusion_builder_container hundred_percent=”yes” overflow=”visible”][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”]

З Києва до ЄС на електромобілі: дорожній звіт
З Києва до ЄС на електромобілі: дорожній звіт

Дорога з Києва до Львова зайняла в нас 18 годин, а наступного дня ще 8 годин ми їхали до Ужгорода. Поспішали, бо були жорстко прив’язані до розкладу поїздів – адже я мав зустріти в Ужгороді свою сім’ю на вокзалі. Тому обіцяне масове залучення власників готелів та ресторанів до електромобільного співтовариства нам довелося відкласти до зворотного шляху. Поки що ми поспілкувалися тільки з адміністрацією одного львівського готелю та з хлопцями з мукачівського ресторану, і переконали їх встановити у себе повноцінні зарядні станції.

Закарпатські хлопці взагалі зустріли нас чудово: оточили електромобіль, поставили купу запитань, а потім від’єднали від мережі свій батут, щоб підключити нас до єдиної вуличної розетки. Добре, що в нас була переносна зарядна станція, вона дозволила підключитися до малопотужної точки і не спалити сільську проводку.

[/fusion_builder_column][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”]

З Києва до ЄС на електромобілі: дорожній звіт
З Києва до ЄС на електромобілі: дорожній звіт

Що змінилося за минулий рік?

Перш за все – свідомість. Всі люди на трасі – водії, працівники зі сфери обслуговування – вже не дивувалися моєму авто. Коли ми їхали рік тому, нам доводилося «знімати окуляри». Тепер ніхто не питав «як це?», найчастіше перепитували, скільки кілометрів проїжджає Leaf на одній зарядці, цікавилися різними варіаціями електрокарів.

Зарядок у зручних місцях фактично не додалося. Відзначимо тільки дуже вдало розташовану нову зарядку в Рівному, майже в центрі міста, яку поставив салон дизайну інтер’єрів компанія Interio на вул. Шухевича. Нам не довелося зупинятися на околиці, ми сходили до ресторану «Курінь» через дорогу і гарно провели час.

Зарядний пристрій ChargeU нас постійно рятував. Наприклад, у Новограді-Волинському, у готелі «Тополя», є трифазна розетка, і ми змогли там зарядитися швидко, ніби на АЗС ОККО: за 3 години. Без цього пристрою довелося би витратити 5-6 годин.

[/fusion_builder_column][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”]

З Києва до ЄС на електромобілі: дорожній звіт
З Києва до ЄС на електромобілі: дорожній звіт

Поради водіям

Найскладніша ділянка на маршруті – це Рівне-Броди. Здається, що відстань невелика – 110 км, і заряду гарантовано вистачить. Але там починаються постійні схили і підйоми, і тому струму витрачається більше, ніж треба. А отже, легко помилитися в розрахунках і останні кілометри повзти «на черепашці».

Якщо у вас немає мобільної зарядної станції – то у вас буде клопіт на ділянці Житомир-Рівне, бо там на відстані 190 км є лише трифазна розетка у кафе «Тополя» у Новограді-Волинському. Будьте готові витратити там багато часу.

Зате від Львова до Ужгорода їхати зовсім легко навіть з нинішньою інфраструктурою. Спершу ми дісталися Сколе і дуже гарно провели там час. Потрапили на знаменитий туристичний маршрут, про який багато чули раніше: від АЗС на хребет Парашки, повз пам’ятний камінь на честь хлопця, що загинув 20 лютого на Майдані. А далі, від Сколе до Ужгорода, проїхали рекордні 159 км, і все одно не витратили повністю заряду, через те, що дорога весь час ішла донизу, і ми постійно підзаряджалися на рекуперації.

[/fusion_builder_column][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”]

З Києва до ЄС на електромобілі: дорожній звіт
З Києва до ЄС на електромобілі: дорожній звіт

Сьогодні наша мандрівка продовжується, але вже з європейською інфраструктурою: ми в’їжджаємо до Словаччини.

[/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]

Leave a Reply