Вітаємо Вас на сайті SmartEco!

Ми дуже раді тому, що Ви цікавитесь майбутнім нашої планети! Ми прагнемо надати Вам актуальну інформацію про альтернативну енергетику, поновлювані джерела енергії, новітні технології і рішення в галузі відновлюваної енергетики. Наша мета - допомогти Вам зробити правильний вибір, знайти ефективне рішення в галузі альтернативної енергетики! На сайті Ви знайдете актуальну інформацію про електропостачання, теплопостачання, енергозбереження з використанням альтернативних, поновлюваних, екологічно чистих джерел енергії, таких як сонячні панелі, вітрогенератори, геліосистеми. Залежно від обраної Вами технології отримання енергії, альтернативні джерела можна розділити на сонячні, вітряні, геотермальні, гідроенергетичні та такі, в яких застосовані технології отримання біо палива. Основними типовими рішеннями в даній галузі є: вітро-сонячні системи (комбіновані або окремі системи сонячних панелей і вітрогенераторів), сонячні колектори або, геліосистеми, теплові насоси та багато іншого.

Що ми пропонуємо (коротко):

SmartEco пропонує проектування, продаж, монтаж та інтеграцію, пуско-наладку систем альтернативного енергозабезпечення, таких як сонячні батареї, геліосистеми, системи опалення без газу, відеоспостереження, систем розумний дім та мультирум в м.Рівне, Рівненській області, та в межах України.


Які зміни чекають на ринок електроенергетики в Україні

СмартЕко » Новини в галузі » Новини » Які зміни чекають на ринок електроенергетики в Україні

Які зміни чекають на ринок електроенергетики в Україні

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

В Україні нова модель ринку електроенергетики може різко підвищити ціни на електроенергію для кінцевих споживачів.

2 березня 2016 року на засіданні Кабінету Міністрів України був схвалений законопроект «Про ринок електричної енергії України». Сталося це після публічного скандалу в ході круглого столу присвяченого реформам в електроенергетиці. Міністр енергетики Володимир Демчишин звинуватив міністра Кабміну Вадима Гламаздіна у свідомій затримці проходження законопроекту в Секретаріаті КМУ, пише Ольга Кошарна, директор зі зв’язків з громадськістю Асоціації “Український ядерний форум” у своїй статті «Які зміни чекають на ринок електроенергетики», опублікованій у газеті «Бізнес».

Цей законопроект так само, як і чинний Закон «Про засади функціонування ринку електричної енергії», передбачає перехід до нової моделі ринку: замість одного покупця (в особі ДП «Енергоринок») для всіх виробників тепер планується створити кілька ринків, а саме:

  • ринок двосторонніх договорів
  • ринок «на добу наперед»
  • внутрішньодобовий ринок
  • балансуючий ринок
  • роздрібний ринок
  • ринок допоміжних послуг

Передбачається, що ринок «на добу вперед» буде індикативним. Саме на ньому буде формуватися ринкова ціна на електроенергію, та, відповідно, ціни на балансуючому і ринку двосторонніх договорів.

Основним завданням ринку допоміжних послуг стане надання можливості системного оператора закуповувати за конкурентною ціною регулювання частоти і напруги. Планується, що ціни на новому ринку будуть встановлюватися на підставі договору, крім тих, які регулятор визначить для «універсального постачальника» та постачальника «останньої надії».

На базі компанії «Укренерго» також передбачається створення «системного оператора», який буде здійснювати диспетчерське управління Об’єднаною енергосистемою, а також «оператора системи передачі» з 100% державною власністю. У свою чергу, «Енергоринок» має бути реформований, а на його базі створений «гарантований покупець» та «оператор ринку». Обленерго перетворюються в «операторів системи розподілу» та компанії збуту.

Споживач же буде працювати з постачальниками електричної енергії. У разі повноцінної роботи нова модель ринку надасть українцям можливість самостійно вибирати:

  • постачальника електричної енергії
  • тарифні плани та умови поставки електричної енергії
  • більш якісне обслуговування

Це в ідеалі. Виробники ж будуть отримувати за електроенергію справедливу ціну. Однак не всі.

 

Кому це вигідно

Істотні обмеження (я б навіть сказала, поразки) в правах роботи на конкурентному ринку стосуються АЕС і ГЕС (крім малих). Зокрема, йдеться про електростанції, які до 1 січня 2019 р. будуть виконувати спеціальні зобов’язання продажу електричної енергії гарантованому покупцеві за регульованими цінами і обсягами, що встановлюються НКРЕКП щоквартально.

Примітно, що регулювання відбувається після консультацій із Секретаріатом енергетичного співтовариства. Ця норма про «консультації» – ганьба для національного законодавства в цілому, і НКРЕКП зокрема, що свідчить про некомпетентність і непрофесіоналізм. Така норма служить прикриттям для виправдання рішень наших чиновників, адже подібні консультації можуть носити лише рекомендаційний характер. Інших повноважень у Секретаріату немає.

З початку дії нового ринку щорічно обсяги електроенергії за регульованим тарифом не повинні перевищувати 75% робочої потужності АЕС і 40% середньорічного обсягу виробництва електричної енергії на ГЕС.

Гарантований покупець зобов’язаний викуповувати весь обсяг електроенергії за «зеленим» тарифом і той, що був вироблений на теплоелектроцентралях. Таким чином, зберігається внутрішньогалузеве перехресне субсидіювання. При цьому гарантований покупець за такою схемою отримає близько 60% ринку електроенергії, що майже удвічі перевищує встановлений законодавством поріг (35%).

Запропонований механізм практично виключає з конкурентного ринку виробників дешевої електроенергії. Серед них: державні АЕС і ГЕС. Це грає на руку компаніям, які виробляють електроенергію на ТЕС, і знаходяться у приватній власності. Таким, як ДТЕК, яка володіє 75% встановлених теплоенергетичних потужностей.

Як результат, нова модель ринку призведе до стрімкого зростання цін на електроенергію для кінцевих споживачів.

Безумовно, обов’язковий продаж АЕС і ГЕС таких обсягів електроенергії є дискримінаційною нормою (і підпадає під ст. 15 Закону «Про захист економічної конкуренції»). При цьому у ручному управлінні перебуватиме величезний обсяг ринку електроенергії і, відповідно, фінансові потоки.

 

Правовий нігілізм міністерської команди

Нова міністерська команда відрізняється рідкісним правовим нігілізмом і вперто ігнорує нормативно-правові акти Кабміну, наприклад, щодо:

  • кваліфікаційних вимог до керівників департаменту органу управління у сфері атомно-промислового комплексу
  • порядку проведення консультацій з громадськістю
  • порядку оприлюднення регуляторних актів

При цьому міністри звітують про численні обговорення проведені з експертами та громадськістю. Насправді ж обговорювався один текст законопроекту, а в Кабінеті Міністрів розглядався зовсім інший – вже з дискримінаційними нормами.

Таке «невинне» підроблення було організоване нібито під прикриттям міжнародних організацій.
Відповідальні за підготовку законопроекту представники Міненерговугілля при кожній нагоді розповідають, що текст повністю схвалений та погоджений з Світовим банком, ЄБРР, представництвом ЄС в Україні, знову ж таки, Секретаріатом енергетичного співтовариства. Більше того, у соціальних мережах стверджують, що дискримінаційні норми запропоновані Світовим банком.

Це все неправда, адже міжнародні організації ніколи не будуть опускатися до конкретних деталей і цифр, а просто напишуть концептуальні зауваження.

 

Українське правове ноу-хау

У перехідних положеннях Закону про бюджет наші народні депутати практикують скасування норм інших законів: від пільг окремим категоріям громадян до електронного декларування. Тому термін дії обмежень у правах державних компаній («Енергоатом» і «Укргідроенерго») на користь приватних «зелених», теплових компаній до 1 січня 2019 р. не гарантує щорічне його перенесення. Такі обмеження діятимуть до 2030 р. включно, поки будуть в силі «зелені» тарифи.

У чинному законі про ринок електроенергетики є і неодноразово розкритикований Фонд вирівнювання вартісного дисбалансу, фактичною функцією якого є перерозподіл отриманих від продажу електроенергії коштів між різними видами генерації. При цьому платниками (донорами) фонду до 2030 року будуть державні АЕС, ГЕС і ГАЕС (крім малих гідроелектростанцій), а одержувачами компенсаційних виплат (реципієнтами) – власники ТЕЦ, відновлюваних (альтернативних) джерел енергії, а також постачальники електричної енергії для споживачів, які мають право на пільгові тарифи і в більшості випадків знаходяться у приватній власності.

На резонні запитання, чому такі генерації повинні підтримуватися державними, керівники тодішньої Нацкомісії з енергетики і «Енергоринку» в один голос відповідали: «Ну, як же! Державні компанії повинні виконувати зобов’язання держави».

Ось і нинішній міністр енергетики Володимир Демчишин публічно відповів на моє запитання про дискримінаційні норми щодо АЕС в обговорюваному законопроекті: «Це державна власність і не ви, не ваше керівництво не буде цим розпоряджатися». (Виходить, що розпоряджатися збирається він).

Хочу нагадати пану міністру-інвестбанкіру, що державна компанія є комерційною організацією і зобов’язана приносити прибуток. А зобов’язання, яке взяла на себе держава, повинно виконуватися за рахунок держбюджету, в який та ж державна компанія платить чималі податки усіх рівнів і більшу частину прибутку.

На жаль, всі уряди України звикли розглядати держкомпанії як засіб «затикання дірок» і «дійних корів». Наприклад, уряд Миколи Азарова змусив «Енергоатом» 27 грудня 2012-го випустити держоблігації на суму 1,7 млрд грн, з яких 1,4 млрд відразу були перераховані наперед в якості податків за 2013 рік.

Поки наші міністри і чиновники ментально не перебудуються на європейський лад (у чому я особисто сумніваюся, спостерігаючи за сьогоднішньою командою) держкомпанії ніколи не будуть ефективними. А могли б!

Поки ж реформування ринку електроенергії на європейський лад відбувається як у відомому радянському анекдоті: що б не робили, все одно виходить автомат Калашникова.

 

Джерело: ecotown.com.ua

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.
Автор | 2016-03-22T22:00:06+00:00 Березень 22nd, 2016|Новини|