Вітаємо Вас на сайті SmartEco!

Ми дуже раді тому, що Ви цікавитесь майбутнім нашої планети! Ми прагнемо надати Вам актуальну інформацію про альтернативну енергетику, поновлювані джерела енергії, новітні технології і рішення в галузі відновлюваної енергетики. Наша мета - допомогти Вам зробити правильний вибір, знайти ефективне рішення в галузі альтернативної енергетики! На сайті Ви знайдете актуальну інформацію про електропостачання, теплопостачання, енергозбереження з використанням альтернативних, поновлюваних, екологічно чистих джерел енергії, таких як сонячні панелі, вітрогенератори, геліосистеми. Залежно від обраної Вами технології отримання енергії, альтернативні джерела можна розділити на сонячні, вітряні, геотермальні, гідроенергетичні та такі, в яких застосовані технології отримання біо палива. Основними типовими рішеннями в даній галузі є: вітро-сонячні системи (комбіновані або окремі системи сонячних панелей і вітрогенераторів), сонячні колектори або, геліосистеми, теплові насоси та багато іншого.

Що ми пропонуємо (коротко):

SmartEco пропонує проектування, продаж, монтаж та інтеграцію, пуско-наладку систем альтернативного енергозабезпечення, таких як сонячні батареї, геліосистеми, системи опалення без газу, відеоспостереження, систем розумний дім та мультирум в м.Рівне, Рівненській області, та в межах України.


Аналіз нового закону про регулятора ринку енергетики і комунальних послуг

СмартЕко » Новини в галузі » Новини » Аналіз нового закону про регулятора ринку енергетики і комунальних послуг

Аналіз нового закону про регулятора ринку енергетики і комунальних послуг

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

В кінці минулого тижня Верховна Рада України прийняла Закон «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики і комунальних послуг» (НКРЕКУ). Робота нинішньої комісії, від якої залежать практично всі тарифи в енергосфері, була сповнена нарікань і судових позовів, в тому числі з-за її незрозумілого юридичного статусу.

Президент України Петро Порошенко створив НКРЕКУ в 2014 році з двох комісій – по енергетиці і по комунальним послугам. Новий регулятор не без підстав звинувачували в лояльності до президента. Рівно з тієї ж причини комісії намагалися відмовити в праві на існування. У конституційних обов’язках Гаранта немає права її створювати.

Через два роки ризиковано-правового існування НКРЕКУ знайшла твердий грунт під ногами: незалежне джерело фінансування, можливість запрошувати фахівців на роботу і регулювати ринок на благо учасників і споживачів. Рішення комісії не може зупинити навіть оскарження в суді (до винесення і вступу в силу вироку).

Але ось невдача – кілька депутатів і експертів називають голосування по закону про регуляторі підтасовуванням, нечесною грою і використанням президентом власної фракції в парламенті.

Наприклад, змінилося співвідношення сил в комітеті, який відбирає нових членів в НКРЕКУ. У ранніх варіантах в комітет входили представники від Верховної Ради і уряду. В кінцевому варіанті президент отримав два голоси з п’яти.

Депутати та експерти вимагали повної зміни нинішнього складу регулятора. Але в закон увійшла відтягнути на півтора року ротація, яку особисто контролює президент.

Отже – чи варто радіти законній НКРЕКУ?

Кадрове питання

Депутати багато уваги приділили кадровому відбору. Нинішній формат, коли членами і головами НКРЕКУ ставали непрофільні фахівці, викликав багато критики з боку ринку. З іншого боку, зв’язок членів комісії з компаніями ринку теж викликав підозри.

Аналогічно багато критики викликала залежність комісії від президента, тому питання відбору та ротації членів в законі прописаний дуже конкретно.

Комісія складається з 7 членів. Повноваження члена тривають 6 років, можна працювати не більше 2 термінів.

Періодично проводять ротацію: щороку маємо призначати двох нових членів. Інавгурація нового президента не впливає на ротацію членів НКРЕКУ.

Колишньому учаснику комісії на 2 роки забороняється працювати в підприємствах сфери енергетики і комунальних послуг після звільнення з комісії. Але півроку після звільнення колишнього члена будуть платити компенсацію – еквівалентну середній зарплаті за останні півроку роботи.

Достроково піти з комісії можна тільки з вагомих причин і з дозволу президента.

Один з найбільш проблемних моментів діючої комісії – кадровий. Частина експертів вважає, що члени НКРЕКУ залежать від президента України, на якого можуть впливати зацікавлені бізнесмени.

Але і в новому законі ротація членів комісії перебуває на контролі у гаранта Конституції – він стверджує поіменний список звільнених. У перехідних положеннях до закону зазначено, що 3 члени потрібно змінити протягом найближчих півроку. Ще 2 члена – протягом півтора років. І нарешті – останню пару замінять через 2,5 року. З огляду на те, скільки списів було зламано в обговореннях, не можна сказати, що це випадкове рішення депутатів.

Рішення в комісії приймаються колегіально. Главу вибирають більшістю голосів, тому на найближчі півтора року в комісії залишається пропрезидентська більшість.

Запланована як незалежний регулятор ринку енергетики і комунальних послуг, НКРЕКУ мінімум на півтора року залишається під контролем президента.

Хто потрапляє в комісію

Пошук нових членів комісії побудований більш незалежно: його призначають через відкритий конкурс. Організацією та проведенням конкурсу займається комісія при президенті.

При цьому конкурсна комісія формується Верховною Радою, президентом і Кабміном: два члени від комітету по ЖКГ і від комітету з ПЕК; два – від президента; один – від уряду. Працювати комісія може при наявності 4 членів.

Вибирають нового члена НКРЕКУ простим голосуванням, після чого кандидатів стверджує президент.

Незалежність

Щоб домогтися незалежності від бізнесу, депутати встановили – члени комісії та інші посадові особи не мають права бути власниками корпоративних прав будь-яких підприємств сфер енергетики і комунальних послуг.

А зустрічатися з представниками бізнесу член комісії може тільки з питань їх діяльності та в присутності двох інших представників НКРЕКУ.

Комісії не потрібно узгоджувати свої рішення з органами держвлади, крім випадків, пов’язаних із захистом економічної конкуренції.

Її рішення не зупиняються навіть під час оскарження в судовому порядку.

Фінанси

Комісія сама розподіляє і розпоряджається своїми коштами. Але до 1 квітня наступного року повинна відзвітувати за використані кошти. Затверджує бюджет НКРЕКУ комітет з ПЕК Верховної Ради.

Фінансувати комісію будуть учасники ринку – вони будуть здійснювати внески в спеціальний фонд держбюджету. Внесок розраховується від чистого доходу учасника. Ставку щорічно визначає комісія, але вона не повинна перевищувати 0,1% від чистого доходу учасника за попередній квартал. Цей пункт вступає в силу з 1 січня 2017 року.

Глава комісії буде отримувати 50 мінімальних зарплат, член – 40 «мінімалок». Передбачаються доплати за вислугу років, вчений ступінь, доступ до держтаємниці і спецзвання (або ранг).

Хто може бути регулювальником

Вимоги до глави НКРЕКУ:

  • громадянин України,
  • випускник ВНЗ (технічне, юридичну або економічну освіту),
  • високоморальний професіонал,
  • досвід роботи в енергетиці або комунальні послуги не менше п’яти років,
  • досвід керівника – не менше двох років,
  • знає українську мову,
  • досить здоровий.

При цьому є ряд обмежень.

Експерт в енергетичній галузі, президент DiXi Grouр Олена Павленко прокоментувала значення нового закону про енергорегулятора для України і галузі.

Питання закону про НКРЕКУ потрібно розглядати з двох сторін: політичної і законодавчої.

Закон повністю відповідає нормам європейського законодавства. Але з політичної – не вистачило голосів для підтримки повної ротації членів нинішньої комісії і гарантовано отримати незалежну і оновлену комісію.

Цілий рік йшла робота над законопроектом, щоб домогтися фінансової та інституційної незалежності комісії. Європейське законодавство вимагає зняти будь-контроль будь-якої інституції над регулятором. В умовах тотальної недовіри в нашій політиці це дуже непросто, навколо цього було багато дискусій.

Але закон прописаний так, що він відповідає європейським вимогам. Велика подяка всім депутатам, які зробили це можливим.

Політична сторона значно складніше. Повне перезавантаження або часткова ротація – це не регулюється європейським правом.

У липні спроба прийняти «ідеальний» закон провалилася. На цей раз Рада знайшла голоси тільки на часткову ротацію.

Якщо вибирати між нулем (відсутність закону про регулятора) і результатом, який ми маємо, – це крок вперед.

Тепер визначено термін ротації – чого не було раніше. Члени могли працювати в комісії десятки років.

Закон визначив не тільки вимоги до членів комісії, а й надав хороший оклад, щоб людина зберегла свою авторитетність і незалежність від учасників ринку.

Також прописана відповідальність членів комісії за рішення, чого раніше не було.

З’явився пункт про те, в яких умовах представники НКРЕКУ можуть зустрічатися з учасниками ринку.

Конкретність законодавства полегшує контроль громадськості та журналістів за регулятором.

Як буде відбуватися ротація нинішнього складу, невідомо. Але до вибору наступних членів комісії Верховна Рада може залучити міжнародних експертів і вибрати професіоналів. Це буде гарантією, що наступний склад комісії буде високопрофесійним.

Перепост: delo.ua

Автор: Вікторія Ільченко

Перекладено на українську: smarteco.biz.ua

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.
Автор | 2016-09-29T21:12:10+00:00 Вересень 29th, 2016|Новини|